Snap shoot

Snap shoot

Wednesday, October 5, 2011

Kekwat lebey...

Peristiwa ini terjadi semalam waktu tengahari Malaysia...

Ring..ring...(tepon ofis bunyi)

Aku: Good afternoon, can i help u?
DIa: Afternoon. saya nak berjumpa dengan dietitian la. ari sabtu u all buka dari pukul berapa sampai pukul berapa?
Aku: (apasal mcm berlagak dia ni) oooo...ari sabtu kami buka klinik dari jam 8.30 pagi hingga 12.30 tengahari je cik.
Dia: oo..ok. kalo i nak jumpa dietitian, i kena buat appointment or bole walk-in macam tu jer.
Aku: better cik buat appointment sebab takut dietitian kami busy di wad cik.. (ko nk jumpa bos ko pun kena buat appointment kn? gggrrrr)
Dia: Ok. Doktor yang mana lagi bagus ek?
Aku: Errr..cik nk jumpa doktor untuk ape cik? (apahal pulak dah ni..td nk jumpa dietitian..ni nk jumpa doktor pulak)
Dia: untuk weight loss.
Aku: ooo...cik bole cuba Slimming package' yg ada di sini cik. package tu nnti, cik akan jumpa doktor dan akan ada satu sesi dengan dietitian
Dia: ooo..i xnak jumpa doktor sebab bacaan darah semua i dah ada. i just nk jumpa dietitian jer. so, yg mana satu lagi bagus utk weight loss.
Aku: (ya ampunnnn..doktor tu = dietitian ker?) oo..dietitian mana2 pun bagus cik. yang utama keyakinan cik dan displin cik.
Dia: itu saya tahu la..u tak payah ckp benda tu...so, yg mana satu bagus?
Aku: (KEKWAT n BERLAGAK!!!!! sori aku nk jumpa ko even aku ni pun dietitian) yg bagus ialah Pn.R (nama samaran.hihik) cik bole tinggalkn nombor telefon cik? nanti saya minta dia telefon cik semula sebab hanya dia yang tahu schedule dia.
Dia: ok..nombor saya 01X-XXXXXXX
AKu: nanti saya minta dia telefon cik semula yer..
Dia: ok

p/s: jangan berlagak sangat bila bercakap tu. kadang2 kita tak tahu dengan sape kita bercakap. ntah-ntah bercakap dengan CEO syarikat ker...Pengarah Urusan ker..PM ker.. kn...
so, jgn KEKWAT lebey...mana tau satu hari nanti, orang yg ko tunjuk lagak lebih tu yg tolong ko..

No comments:

Post a Comment