Snap shoot

Snap shoot

Sunday, June 12, 2011

Gigi oh gigi

Assalamualaikum...

Huhuk...

kesakitan kegigian kemelandaan...

dah 2 hari aku sakit gigi. lepas makan nasi goreng yang ibu masak, tetiba gigi aku sakit. ingatkan sebab ada cebisan or tulang ikan bilis melekat kat gigi geraham yang bongsu tu. bergelas-gelas air aku telan...berliter-liter air aku kumur, tak jugak hilang sakitnyer.

bila tengok kat cermin, hadoiiiiiiiiiiiiiiii.............gusi sudah bengkak. gigi geraham bongsu tu macam tertolak ke tepi. SAKIT!!! sampai sakit kepala.....

before sakit gigi ni, seminggu lebih kawasan mulut belah kiri ni sakit. asal aku buka mulut and nak kunyah makanan, sakit kat area pipi tu. aku ingatkan sebab muscle pipi penat *adokah ayat begitu? hahahah...
rupa-rupanya nak dapat sakit gigi. huhuk...terima jela..gigi geraham bongsu tu nak meningkatkan dirinya...

bila sakit macam ni, aku cari minyak geliga. petua ni, nenek yang ajar. nenek cakap, bila sakit gigi, sapu minyak geliga kat tempat yang sakit tu. insyaAllah surut sikit rasa sakitnya.

dah sapu minyak geliga kat tempat yang sakit dan sakit pun dah berkurangan. sakit kepala pun dah kurang jugak...

No comments:

Post a Comment