Snap shoot

Snap shoot

Wednesday, June 15, 2011

[Segmen] ~ Bahagiakah aku?

Lama tak join segmen. ni segmen kedua yang aku join. nampak kat blog makbed. hihi...

Segmennya berbunyi ~

BAHAGIAKAH aku?


sebelum aku teruskan tulisan aku ni, nak minta maaf awal-awal kalau patah perkataan aku ni tak sampai 200 patah perkataan. hihi...tuan punya segmen nak 200 patah perkataan. aku tak reti nak tulis panjang-panjang. masa sekolah dulu sampai la jugak 200 patah perkataan. sekarang ni dah jadi tak reti pulak. hihihi...kerja pun ayat straight forward jer. tak de ayat-ayat bengkak bengkok ni. AMPUN yer...

oklah...back to the story. since tuan punya segmen minta tulis BAHAGIA dalam erti kata AKU dan disebabkan aku ni tak reti nak tulis panjang-panjang, aku bagi yang simple je la yer...

BAHAGIAKAH aku? = SUBJEKTIF

SUBJEKTIF camner?

pernah tak korang tanya kawan-kawan atau sesape jela, apa maksud BAHAGIA pada mereka? kalau ada, jawapan yang diberi mesti banyakkan? ada yang jawab ~

BAHAGIA = banyak duit
BAHAGIA = sihat selalu
BAHAGIA = bila orang sayang kita
BAHAGIA = kita dapat apa yang kita nak..
dan sebagainya

BANYAKKAN..... (aku senaraikan 4 je. lebih dari satu..kira banyaklah tu. hihihi...)

 haaaa...tu sebab aku ckp BAHAGIA = SUBJEKTIF.

sama jugak macam CANTIK dan SEKSI. itu pun SUBJEKTIF jugak. jawapan boleh jadi macam-macam. ada yang kata ~

CANTIK = hidung mancung
CANTIK = brutal
CANTIK = pakai baju kurung
dan sebagainya

SEKSI = bertudung
SEKSI = pakai baju ketat
SEKSI = cara jalan
SEKSI = cara makan
dan sebagainya

terpulang pada individu, macam mana penilaian mereka tentang BAHAGIA.

alamak! banyaklah pulak aku tulis. hihihi...idea datang mencurah-curah

p/s: tuan segmen, sampai tak 200 patah perkataan? ;)

2 comments:

  1. thanks... sudi join.. perghh.. dasyat. ada kira kira.. muahaha

    ReplyDelete