Snap shoot

Snap shoot

Saturday, September 29, 2012

Tempe dan santan bau masam...???

Ujian pertama untuk trimester pertama

Ari ahad lepas, aku tlg ibu masak di dapur. ibu masak kari dan sambal jawa. masa ibu masak kari tu, aku kat bilik. kemas-kemas bilik sikit. then turun pegi dapur, lauk kari dah siap masak. next dishes, ibu nak masak sambal jawa. sebelum masak sambal jawa tu, bahan-bahan seperti ubi kentang yg dihiris nipis, tauhu dan tempe yang dipotong kecil kena goreng dulu

So, aku tlg ibu goreng bahan-bahan tersebut. bahan pertama yg aku tlg goreng adalah tempe. Masa tgh goreng tu..Ya Allah...bau kurang enak. dah rasa bloated dah. tapi aku tahan. gagahkan diri untuk habiskan goreng tempe. lepas abis goreng tempe, goreng kentang pulak. masa ni, aku dh duduk kat meja makan. amik nafas. sekali...

uwek..uwek...

terus g bilik air. ibu panggil angah minta tlg urut belakang aku. lepas muntah, aku gagahkan diri tlg ibu sambung goreng kentang pulak. masa ni, aku berdiri sebelah ibu. ibu tengah perah kelapa. sekali lagi, aku bau masam. terus aku masuk bilik adik dan baring. adik tanya nape? aku jawab

mabuk...nk muntah bau santan masam

adik aku buat lawak pulak..dia ckp

medey..medey...ada org mabuk

ceh! smpi hati memainkan kakakmu ini...

angah dah gelak-gelak dah. incik suami kat bilik masa tu. tgh wat keje..ibu tanya, bau ape? aku ckp bau masam, basi. ibu ckp, santan tu baru je parut. camner leh basi..ntah ler..aku pun tak tau..

ibu ckp 'mula dah cerewet dia..'

hahahaha...aku doa, jgnlah cerewet or ngidam yang teruk-teruk. 

Dugaan...

Sabar..

No comments:

Post a Comment