Snap shoot

Snap shoot

Sunday, March 13, 2011

Walimatul Urus KZ & CE

Assalamualaikum....

Cuti sekolah dh bermula..

yeayyy...

jln akan kurang jammed. hihik...suka..suka...

bila sebut cuti sekolah, antara aktiviti yang relevan time-time gini ialah

KERJA KAWEN....

minggu pertama cuti sekolah ni, one of my friend kawen. Alhamdulillah...sampai dah seru yer...semoga berkekalan hingga ke akhir hayat. kat sini, aku panggil diorg dengan singkatan je la yer..

KZ - pengantin lelaki
CE - pengantin perempuan

Selamat Pengantin Baru KZ & CE

mereka nikah hari jumaat. plan asal, nikah pukul 5 petang. disebabkan tok kadi ada urusan lain yang perlu diselesaikan terlebih dahulu, maka akad nikah mereka ditangguhkan ke pukul 6 petang. pagi tu aku saja message CE. usik-usik bakal pengantin. hihik...sekali CE reply message dan tanya, aku datang tak masa dia nikah nanti..

CE, i tau ler i ni suka benor spontaneous plan. hihi...

bagi memeriahkan majlis, meraikan dan menggembirakan bakal pengantin, aku setuju untuk datang masa nikah CE. disebabkan spontaneous plan, maka aku pergi majlis tu seteret dari tempat keje. time tu aku tak tau lagi majlis ditangguhkan sejam. segan jugak..aku datang dengan baju keje jer. hihik...tp, bak kata photographer majlis..'itulah yang mahal', aku redahkan je bila CE panggil aku bergambar. *CE, ampun yer kalo gambar tak cantik.

beberapa minit sebelum diakad nikah.

jam 5.40ptg (lebih kurang gitu la), KZ pun sampai, tapi dia tak masuk lagi. tunggu dalam kete. sebelum ni ada gak kawan-kawan usik KZ kat facebook, tanya KZ, nervous atau tak? jawapan dia ~ relax-relax jer...hahaha...iyola tu relax-relax jer...kikiki...orang tua-tua cakap, orang lelaki ni, ada 2 perkara yang dia paling takut iaitu bersunat dan nikah. haaaaa....korang faham-faham sendiri la yer. kikiki...

nervous..nervous...

menghampiri jam 6 petang, tok kadi pun sampai. macam biasa, tok kadi check borang-borang sume, bincang dengan ayah CE, saksi sume la. selepas itu, upacara akad nikah dimulakan. tersentuh hati bila mendengar khutbah nikah (bole la kot aku guna ayat ni.) tanggungjawab suami, tanggungjawab isteri. bak kata tok kadi... 'perkahwinan bukan sekadar suka-suka. ia satu amanah dan tanggungjawab. suami ketua rumah tangga. isteri membantu. perlu saling menyokong dalam mencorakkan rumah tangga.'

ada satu pesanan yang aku rasa perlu diamalkan oleh kita semua. ni pun pesanan tok kadi gak ni

'suami isteri, rajin-rajin mengaji selepas solat. insyaAllah, aman rumah tangga'

selesai upacara akad nikah, aku pun balik. CE suruh aku makan dulu. sorry dear, bukan tak nak makan. dah tak sedap badan. hihi...masyam u...balik keje. hihi...

Alhamdulillah...selesai suda...
ari ahad pulak, upacara persandingan KZ & CE.

aku dan ahli keluarga serta seorang lagi kawan aku dan CE iaitu Al, join kitorang pergi wedding CE & KZ.

Al & me

with CE

kat pintu gerbang. sempat lagi tu.. hihi..

nota kaki: next week family wedding...

2 comments:

  1. Tq datang....I pun x sempat nak update blog lagi..

    Baju baru ibu tu yang dia pakai masa wedding I ke..

    Kecewa anep x nyanyi ;(

    Tengok muka Al pucat that day..rupanya dia kurang sihat..

    I punya dah settle..lepas ni u punya pulak..nnt calling I yer..boleh bantu apa yang patut ;)

    ReplyDelete
  2. CE ~
    Alhamdulillah..sempurna sudah.

    ibu...mcm u xtau. hihi...

    tula...anep x nyanyi lk aritu. patut u announce guna mic time tu. hahahah...xpela. nnti2 kita kena kn dia lg. hahahah...

    pity her (Al)

    hihi..mmg i akan roger-roger u nnti. thanks dear ;)

    ReplyDelete