Snap shoot

Snap shoot

Friday, April 15, 2011

[Segmen] ~ Ketika aku kecil




BW kt blog Makbed. nampak satu segmen yang menarik dan jari jemari aku ni pun gatai nk buat segmen ni. hihi..lagipun dah lama tak update blog.

adik yang buat segmen ni, akak follow yer..

ok...mari kita jawab soalan exam yg diajukan

5 perkara nakal yang dilakukan ketika kecil

1. Picit anak ayam sampai anak ayam tu hembuskan nafas terakhir. hihih..yang ini arwah atok citer kat aku dengan adik-adik masa arwah atok sihat. arwah atok ckp ~ kakak korg ni, masa kecik, dia tangkap anak ayam, pastu lepaskan anak ayam dalam baldi yg ada air. lemas anak ayam tu. pastu, dia g picit anak ayam tu sampailah anak ayam tu meninggal.' aku sengih jer. hihihi..

2. main buaian adik sampai tercabut paku dan spring buaian tu kena kt muka aku. Sakit!

3. aku dengan angah turun ke padang permainan even ari hujan. sekali ada bas mini lalu and aku nmpk ibu ada dlm bas tu. kelam kabut lari balik rumah. hahahaha....sampai rumah, free-free dpt 'hadiah' dr ibu. grounded 1 week lepas tu. haih...

4. aku terpatahkan cermin mata aku. masa tu dh nk pergi sekolah dah. huhuhu...nasiblah aku tak jatuh tergolek-golek kat tangga sekolah. haih...takut!

5. main batu seremban dalam kelas masa kt sekolah agama. kantoi dgn ustazah. dan-dan tu jugak dpt 'hadiah'. hihi..

5 permainan yang dimain masa kecil dulu

1. teng teng
2. konda kondi
3. bola cop
4. main batu seremban
5. main tutup botol

Pengalaman pahit semasa kecil

ape ek..????haaa....ingat dah. aku kena pukau dan rantai yg arwah atok belikan utk aku dirampas oleh seseorang. serius aku tak sedar masa tu. yang aku ingat, dia ada bg aku makan gula-gula. pastu, bila dia minta rantai, aku main bagi je. moral of the story, hati-hati dengan orang yg tak dikenali. hensem or cantik mcm mana pun, berhati-hati.

3 comments:

  1. hahaha pembunuh. ayam jadi mangsa. ahaha

    ReplyDelete
  2. u bunuh chick chick....*speechless* :(

    ReplyDelete
  3. nazim and Al ~ anak ayam tu comel sgt. gerammmm...hihi..eh! tpkan. bila arwah atok tgk pusar kt kepala, arwah atok ckp ~ bole jd penternak ayam yg berjaya. hehe..kenan main anak ayam la tu.. ;)

    ReplyDelete