Snap shoot

Snap shoot

Tuesday, April 5, 2011

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat main masak-masak

yerrr,aku ndah gik sayuk ati ngenang suami di Tganu nun..gne tek b?dak hock kee seng,astaka msh cam besa?batu buruk?tok jembal?jgn lpk mk tomyam d bb2 k..rinduuuu!!!!!
Entry rindu dan sayu hati
copy paste dr seorang rakan, merangkap teman sebilik waktu main masak-masak dulu. huhuhu....

kwn aku asal dari sarawak. so, bahasa pun bahasa sarawak. meh aku terjemah sikit-sikit. kawan aku tulih ~

yerrr...sayu hati mengenang suami di Terengganu. hock kee seng (pasaraya), astaka masih macam biasa? pantai batu buruk? pantai tok jembal? jangan kupa makan tomyam kat kedai BB2 ok...rinduuuu!!!
lebih kurang gitu la bahasanyer. point kt sini, aku KANGEN BANGAT dengan tempat aku main masak-masak dulu. huhuk...orang suruh baca ABC, aku dok baca camner nk masak...hahahah...

Terengganu Darul Iman

Tempat kedua terjauh aku pergi pada usia awal 20-an. mula-mula sampai sana, rasa macam tak best. Watson pun tak de lagi time tu tau. McDonald pun tak de. yg ada KFC dgn A&W jer. hentam jela. janji leh makan burger selain dari gerai burger yg ada di depan tmpt tinggal kami dulu.

Setahun duduk di asrama, macam-macam kisah manis, pahit, suka dan duka yg aku lalui bersama rakan-rakan yang lain. bila time sifu-sifu mendera otak kami (exam), aku tinggal sendirian kt bilik. sebab? sorg balik umah...yela..dh umah kt negeri sebelah jer..balik jela kn. tak sampai 2 jam perjalanan. yg rakan dari Sarawak tu, baca ABC kt bilik kwn yg senegeri dengan beliau. yg lg sorg pun sama. baca ABC kt bilik kwn. last-last aku baca ABC sorang-sorang. hahaha..tak pela..layan je

Tahun kedua dan ketiga, duduk di rumah sewa, mengajar aku dan rakan-rakan erti berdikari. semuanya buat sendiri. tak bole lupa dengan plan spontan rakan serumah dengan budak rumah sebelah, nak pergi utara Pantai Timur. haaaa..korang fikir la..tempat ape kah itu...hihi...balik hari pulak tu. hohohoho...unsangkarable punya kerja kami buat.

Mandi air terjun Sekayu (plan kedua selepas jln ke Lata Chendering di tutup akibat tanah runtuh), makan keropok lekor, minum petang kat belakang airport, minum air gelas besar, main kayak kt Chendering....

Serius! aku rindu semua itu...

No comments:

Post a Comment