Snap shoot

Snap shoot

Monday, April 4, 2011

Cakap elok-elok tak boleh ker?

Assalamualaikum....

Sorry..lama tak update blog. busy dengan tugas yang tak pernah habis. cuti weekend pun kena buat keje jugak. huhuk. redah jela....malas nk semakkan otak dan hati dengan rasa tak puas hati. 

Haaaa.....dalam rasa sibuk memanjang tu, sempat jugak buat kek batik atas permintaan someone. hihi...dah alang-alang tu, aku bekalkan jugak untuk teman-teman di blok C. hihi...ucapan mereka pengubat rasa sibuk yg memanjang ni. teringat masa dulu-dulu, bila tension atau stress, aku suka drive kete. bwk la kete tu pusing-pusing satu bandar atau keluar dari daerah mastautin dulu. terubat tensi. la ni, nk drive jauh-jauh pun tak dan. huhuk...

Semalam, aku pergi cuci WSM. ada bau yg tak enak pada hidung aku. aiyooooo..masa sampai kt tempat cuci kete tu, ada sebuah kete yg sedang dilap kering dan bersedia utk di vacuum. aku relax je berdiri sambil tgk WSM kena mandi. kat sebelah aku tu berdiri tuan empunya diri kete yg sedang dilap dan bersedia utk di vaccumkn tu. 

yang tak best tu, empunya kete tu bole siap ckp lg dengan pekerja-pekerja kat situ, lap betol-betol kete dia. kasi kering sume tempat. yg tak tahan tu, tempat isi minyak tu pun dia suruh lap jugak. kalo dia suruh vacuum sekali tempat tu....aku tak tau la...

tu satu hal. bila pekerja dh siap vacuum, dia bole tanya lagi kat pekerja kt situ, kt seat belakang kete dia dh vacuum betol-betol ker? ayat pertanyaan lebih kurang cam gini ~

"kerusi belakang tu, you suda kasi vacuum bersih-bersih ke ha?"

aku rasa nak ketuk je kepala dia. bukan dia tak tgk dgn mata dia apa pekerja kt situ buat. lagi mau tanya. nasib la masa dia tgh ckp-ckp tu, WSM dh siap mandi. tinggal nk dikeringkan dan vacuum jer. so, lebih bagus aku layan WSM. 

pagi-pagi ni pulak, org atasan dh membebel. adoiiii...ni lagi sorg. kalo dpt marah, ayat mmg tak tahan. tak reti ckp elok-elok. Makbed, rasanya sama mcm Cik Pia kt tmpt Makbed tu la....hahahaha...hadoiiii..layankn je la...kalo melawan sat lagi, aku yg sakit. 

papo jela..

p/s: kak long, sorry...minta maaf banyak-banyak. tak dan nk tunaikan janji aritu. org cuba sedaya mungkin post kt blog psl perjanjian kita aritu ek

2 comments:

  1. haih...blog list mu tu , nama bloggy in my hear lagi. pehtu, entri pasal durian. ce hang dilit je bloglist tu. pehtu boh balik. jangan lupa tukaq nama nooo...

    ReplyDelete
  2. makbed ~ uih! masih begitu kah? sudah delete td. pastu add yg makbed.com

    ReplyDelete