Snap shoot

Snap shoot

Monday, February 7, 2011

left handed mouse control...

Salam,,,,

sudah pukul 2 ptg....
mata agak berat...hihi..lps lunch kn...dh minggu lepas cuti pjg even aku kena keje ari Sabtu.

korang pernah tgk x org gunakan mouse komputer guna tgn kiri?
jarang jumpa kn?
kalo org tu tulih guna tgn kiri pun, dia still guna mouse tgn kanan kn?
tp, dr org yg guna mouse tgn kiri la aku pun terjebak sekali guna mouse tgn kiri.

terima kasih kepada kak JJ yg mengajar aku secara x langsung menggunakan mouse komputer dgn tgn kiri

sbb?

aku kena ganti tmpt dia masa dia coti bersalin dulu. duduk kt tmpt dia. (tmpt keje lama) so, aku xubah skit pun brg2 kt tmpt dia.

sbb?

xnak tuan tanah bising bila dia balik dr coti tgk barang2 dia dialih kuasa tmpt.

xsmpi sehari aku dh bulih guna mouse tgn kiri.... YES! YES!

yg membezakan kami,
dia menulis dan kontrol mouse guna tgn kiri,
aku, menulis tgn kanan dan kontrol mouse guna tgn kiri. hihi..

setakat ni aku dgn dia je yg aku tahu guna mouse tgn kiri.


aku rasa ada beberapa kebaikan guna mouse tgn kiri ni. ngeeee...

antaranya:

1. korang menggunakan kedua belah otak utk berfikir dan bekerja
2. confirm bos korg xpuas hati sbb dia lmbt nk godam komputer korg (time2 spot check. hahahah)
3. exercise tgn kiri sekaligus menguatkan jari-jemari dan tgn kiri korg.
4. KORG NMPK UNIK.
5. kelajuan berfikir meningkat.
6. xde sape nk sentuh komputer korg sbb, masing2 kekok nk guna mouse tgn kiri.

nota kaki: korg ada kenal sesape lg yg guna mouse tgn kiri?

4 comments:

  1. saya baru kenal awak sorang je...hehe

    ReplyDelete
  2. incik zulhilmi anak pakcik budin tulis tgn kanan..sepak bola kaki kiri..he's brilliant..tet..

    ReplyDelete
  3. insan ~
    itu x masuk kategori yg dipertandingkn. hahahaa....
    HE's OUT.

    ReplyDelete