Snap shoot

Snap shoot

Thursday, February 10, 2011

Miss him...

Salam,,,,

RINDU....

itu yg aku rasa pada saat ini.
rindu nk tgk muka dia..
rindu nk dengar suara dia
rindu nk dengar celoteh dia psl kehidupan

RINDU SGT KT ARWAH ATOK

huhuk...

sedih

sbb?

aku xtau arwah atok sakit
aku xdpt jaga arwah atok masa dia sakit

sbb?

family pesan jgn bgtau aku psl arwah atok sbb time tu aku nk exam.
they want me to focus on my exam preparation.

cuma...

seminggu sebelum arwah atok meninggal, aku asyik teringat kt dia. dlm hati...nape ni?
rupa-rupanya, tempoh seminggu yg aku asyik ingat arwah atok tu..time tu la waktu-waktu terakhir arwah atok.

penghujung ramadhan tahun 2000, berita kematian arwah atok sampai ke telingaku tepat jam 4 pagi.

aku?

kelu, kedu, diam, senyap..
pasrah? redha?

aku harus redha....

cuma terkilan sbb di penghujung usianya, aku tidak dpt berbakti buat kali terakhir.

tak terbalas jasa arwah atok, menjaga dan mendidik aku dan adik-adik sejak kami kecil

adik-adik dan ibu ckp, mata arwah atok xtutup habis
org2 berpengalaman ckp, mata xtutup habis sbb dia xjumpa sume ahli keluarga dia.

Nota kaki: ibu ckp, masa aku kecik, aku suka naik motor vespa arwah atok. berdiri kt depan pegang handle motor, mcm aku yg bwk motor tu. Rindu nasi lemak ayam goreng yg arwah atok selalu beli utk kami masa kecik2 dulu. Rindu dgn kuih tepung torak. Arwah atok je yg pndi cari n tau kedai yg sedap jual tepung torak.


No comments:

Post a Comment